Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kozielice
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Protokół z obrad VIII Sesji VIII kadencji Rady Gminy Kozielice z dnia 25 kwietnia 2019 roku


PROTOKÓŁ NR 8

z obrad VIII Sesji Rady Gminy

z dnia 25 kwietnia 2019 roku

Obrady VIII Sesji Rady Gminy Kozielice zostały zwołane na dzień 25 kwietnia 2019 roku, odbywały się w Gminnym Ośrodku Kultury w Kozielicach i trwały od godz.1300 do godz.1510

Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach według listy obecności uczestniczy 15 radnych na stan ustawowego składu rady 15,więc rada może obradować i podejmować uchwały.

Ad.2 Zgłaszanie zmian do porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej. Jako punkt 16 porządku obrad , a punkt 16 uzyska punkt 17, a punkt 17 , uzyska punkt 18 . Uwag do przedstawionej zmiany porządku obrad nie wniesiono.

Wniosek przewodniczącego rady Gminy został poddany pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na sali obrad 15. Za wprowadzeniem do porządku projektu uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Wniosek został przegłosowany i przyjęty jednomyślnie.

Ad.3 Przyjęcie porządku obrad IX Sesji

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad IX Sesji Rady Gminy wraz z naniesionymi poprawkami. Uwag do porządku nie wniesiono. Porządek obrad został poddany pod głosowanie . Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na sali obrad 15 . Za przyjęciem porządku obrad głosowało 15radnych, , głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Porządek obrad został przegłosowany i przyjęty jednomyślnie.

Porządek obrad:

1.0twarcie obrad VIII Sesji Rady Gminy, stwierdzenie quorum.

2. Zgłaszanie zmian do porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy.

3. Przyjęcie porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy.

4. Przyjęcie protokołu z obrad VII Sesji

5. Informacja Wójta o pracy w okresie międzysesyjnym

a) dyskusja

6. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2018 rok

a) dyskusja, b) przyjęcie sprawozdania

7. Sprawozdanie z działalności Placówek Kulturalno-Oświatowych za 2018 rok

a) dyskusja, b) przyjęcie sprawozdania

8. Kalendarz imprez sportowych, turystycznych i kulturalnych na 2019 rok

a) dyskusja, b) zatwierdzenie kalendarza imprez

9. Projekt uchwały w sprawie ustalenia projektu planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kozielice oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku a)Stanowiska komisji b) dyskusja c) podjęcie uchwały

10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia projektu planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kozielice oraz określenia granic obwodów od dnia 1 września 2019 roku a)Stanowiska komisji b) dyskusja c) podjęcie uchwały

11.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej w drodze przetargu - działka nr 2/2

a) stanowiska komisji ,b) dyskusja c) podjęcie uchwały

12. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej w drodze przetargu - działka nr 393/2 a) stanowiska komisji b) dyskusja b) podjęcie uchwały

13. Projekt uchwały w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy na okres 10 lat - działka nr 44 w Tetyniu a )stanowiska komisji ,b) dyskusja c) podjęcie uchwały

14.Projekt chwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kozielice a) stanowiska komisji , b) dyskusja , c) podjęcie uchwały

15 Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej a) dyskusja, b) podjęcie uchwały

16. Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg i Wniosków

a) dyskusja, b) podjęcie uchwały

16.Wnioski

17. Zakończenie obrad VIII Sesji Rady Gminy.

Ad.4. Przyjęcie protokołu z obrad VII Sesji

Protokół z sesji był wyłożony do wglądu Uwag do protokołu nie wniesiono .Przewodniczący Rady Gminy protokół poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15.

Za przyjęciem protokołu głosowało 13 radnych. Wstrzymało się od głosu 2 radnych, głosów przeciw nie było. Protokół został przegłosowany i przyjęty większością głosów 'za”

Ad.5. Informacja Wójta o pracy w okresie międzysesyjnym

Radni informację o praccy otrzymali na piśmie. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję. Głos w dyskusji zabrali:

Robert Sójka - ilu pracowników liczy GOK

- na komisję radni nie otrzymali planu finansowego

- unormować zatrudnienie w GOK

- skąd takie duże koszty na utrzymanie GOK

Wójt - odpowiem Panu na piśmie

Ad.6. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2018 rok

Uwag do sprawozdania nie wniesiono

Przewodniczący rady Gminy sprawozdanie z działalności OPS poddał pod dyskusje. Głosowanie odbywało się imienne. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Sprawozdanie zostało przyjęte jednomyślnie.

Ad.7. Sprawozdanie z działalności Placówek Kulturalno-Oświatowych za 2018 rok

Głos zabrali

Robert Sójka - występują niezgodności w zatrudnieniu w GOK, a prawem

Wójt Gminy - podjęliśmy decyzje o przekazaniu hali sportowej do szkoły

Robert Sójka - mamy dwie interpretacje prawne, powinien wypowiedzieć się Radca Prawny

Lech Karpiński - należy zmienić regulamin i to zakończyć .

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy sprawozdanie z GOK poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne.Za przyjęciem sprawozdania głosowało 9 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych, przeciw głosowało 4 radnych. Sprawozdanie z działalności GOK zostało przyjęte większością głosów „za”

Ad.8. Kalendarz imprez sportowych, turystycznych i kulturalnych na 2019 rok

Radni wraz z materiałami na sesję otrzymali kalendarz imprez . uwago do kalendarza nie wniesiono.

Głos zabrali:

Robert Sójka - tak organizować imprezy, że GOK był czynny.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący rady Gminy kalendarz imprez poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne. Za przyjęciem kalendarza imprez głosowało 15 radnych.

Ad.9. Projekt uchwały w sprawie ustalenia projektu planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kozielice oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały .Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Ad.10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia projektu planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kozielice oraz określenia granic obwodów od dnia 1 września 2019 roku

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały .Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Ad. 11.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej w drodze przetargu - działka nr 2/2

Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Uwag do projektu uchwały nie wniesiono. Wyjaśnień udzielił Wójt Gminy

Ad.12. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej w drodze przetargu - działka nr 393/2

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały .Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Ad.13. Projekt uchwały w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy na okres 10 lat - działka nr 44 w Tetyniu

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały .Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Ad 14.Projekt chwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kozielice

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały .Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie odbywało się imienne

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta jednomyślnie.

Ad.15 Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej

Do Przewodniczącego Rady Gminy wpłynęło zawiadomienie o utworzeniu Klubu Radnych, w związku z powyższym w skład Komisji Rewizyjnej powinien wchodzić przedstawiciel Klubu. Została zgłoszona kandydatura Pani Jolanty Wnuk.

W związku z powyższym należy dokonać wyboru nowej Komisji Rewizyjnej.

Komisja Rewizyjna została powołana w składzie 4-ch osób.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie imienne.

Za głosowało 14radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny, głosów przeciw nie było. Uchwała została podjęta większością głosów ”za”

Ad.16. Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg i Wniosków

Pan Jacek Benka zrezygnował z komisji Skarg i Wniosków, w związku z powyższym należy powołać nową komisję.

Zgłoszono kandydaturę Pana Robert Sójki - uwag do kandydatury nie zgłoszono.

Przewodniczący rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Głosowanie imienne

Za uchwała głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych, głosów przeciw nie było. Uchwała została podjęta większością głosów `za”

17.Wnioski

Zapytania radnego Sójki

Koszty wynagrodzenia pracowników GOK, skąd takie wysokie.

Jakie jest zatrudnienie w GOK na chwilę obecną - niezgodność zatrudnienia z regulaminem organizacyjnym GOK- unormować zatrudnienie w GOK.

Na jaką kwotę ustalono deklarację podatkową od wiatraków na rok 2019

Na jakim etapie jest odzyskiwanie należności podatkowej od wiatraków z lat poprzednich.

Kiedy nastąpi wycinka drzew -obok byłego RSP w Kozielicach

Sprawozdanie finansowe GOK przekazać wszystkim radnym

Kiedy pojawi się Radca Prawny na obradach sesji

W jakim czasie zostanie zakupiony system głosowania dla radnych.

Na jakim etapie jest przejęcie rozlewiska Mielno

Wniosek radnego Jacka Benka

Zrobić barierkę koło placu zabaw w Rokitach.

Wniosek radnego Lecha Karpińskiego

Poprowadzić rozmowy z przewoźnikami w sprawie transportu publicznego w godzinach wieczornych

2.Poprawić jakość nagrań z obrad sesji.

Zapytanie radnego Łukasza Posyniak

Kiedy nastąpi prześwietlenie drzew na drodze powiatowej w Kozielicach

Ad.17. Zakończenie obrad VIII Sesji Rady Gminy.

Po zakończonej dyskusji i wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący stwierdził, że podjęte uchwały są prawomocne a o terminie następnej sesji radni zostaną powiadomieni.

Protokółował

M.Strankowska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Informatyk gminy Kozielice 23-08-2019 11:06
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Informatyk gminy Kozielice 25-04-2019
Ostatnia aktualizacja: - 23-08-2019 11:06