Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kozielice
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ Nr 28 z obrad XXVIII Sesji VII Kadencji Rady Gminy w Kozielicach z dnia 19 lutego 2018 roku

PROTOKÓŁ Nr 28

z obrad XXVIII Sesji VII Kadencji Rady Gminy w Kozielicach

z dnia 19 lutego 2018 roku

 

Ad.1 Otwarcie obrad XXVIII Sesji Rady Gminy, stwierdzenie quorum.

Obrady XXVIII Sesji odbywały się w Sali posiedzeń Urzędu Gminy i trwały od godz.1230 do 1505.Obradom XXVIII Sesji przewodniczył przewodniczący Rady Gminy Pan Leszek Karpiński. Na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach na stan ustawowego składu Rady Gminy 15 radnych uczestniczy 15,więc rada może obradować i podejmować uchwały.

Ad.2 i 3 Zgłaszanie zmian do porządku obrad XXVII Sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek Wójta Gminy o wprowadzenie do porządku obrad trzech projektów uchwał -projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne odbycie nieruchomości – działka 37 – jako punkt 16 porządku obrad

- projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryterium w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Kozielicach prowadzonych przez gminę Kozielice- jako punkt 19

- projekt uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym i oddziałach przedszkolnych przy szkole podstawowej prowadzonej przez Gminę Kozielice.- jako punkt 20

Pozostałe punkty porządku obrad otrzymują kolejną numeracje

  1. Rady Gminy porządek obrad z naniesionym poprawkami poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na sali obrad 15. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Porządek obrad został przegłosowany i podjęty jednomyślnie.

Porządek obrad

1.0twarcie obrad XXVIII Sesji Rady Gminy, stwierdzenie quorum.

 

2. Zgłaszanie zmian do porządku obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

3 .Przyjęcie porządku obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

4. Przyjęcie protokółu z obrad XXVII Sesji Rady Gminy.

 

5 .Informacja Wójta o pracy w okresie między sesyjnym.

 

6. Interpelacje i zapytania radnych.

7. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Kozielice na lata 2017-2023

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

8.Kalendarz imprez sportowo-kulturalnych na rok 2018.

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) przyjęcie informacji

9. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2017 rok.

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) przyjęcie sprawozdania

10.Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomani za rok 2017.

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) przyjęcie sprawozdania

11.Projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, szczegółowych warunków zwolnienia od opłat oraz tryb ich pobierania

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

12. projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

13. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ,Narkomanii na rok 2018

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

14.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości – działka nr 126/4- Trzebórz

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

15.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości – działka nr 173/2- Trzebórz

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

16 .projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne odbycie nieruchomości

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

17.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy na okres 10 lat

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

18.Projekt uchwały w sprawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Gminy Kozielice na lata 2018-2021

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

19. Projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryterium w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Kozielicach prowadzonych przez gminę Kozielice.

a) dyskusja, b) podjęcie uchwały

20. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym i oddziałach przedszkolnych przy szkole podstawowej prowadzonej przez Gminę Kozielice

a) dyskusja, b) podjęcie uchwały

21. Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Kozielice na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

22. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kozielice

a) stanowiska komisji, b) dyskusja, c) podjęcie uchwały

23.Odpowiedzi Wójta na zapytania radnych

 

24 .Wnioski stałych komisji

 

25.Wolne wnioski.

 

26.Zakończenie obrad XXVIII Sesji Rady Gminy

 

Ad.4. Przyjęcie protokółu z obrad XXVII Sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował ,że protokół z obrad 27 sesji Rady Gminy był wyłożony do wglądu w pokoju nr 9, z przyczyn technicznych nie był umieszczony na stronie BIP Urzędu.

Głos zabrali:

Henryk Kuca - to jak mogliśmy się zapoznać koro nie był umieszczony na stronie, poprzedni tez nie był umieszczony, jeśli jest wydrukowany to proszę mi go dać.

Radny Kuca otrzymał wersję papierowa protokółu z obrad XXVII Sesji.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący rady Gminy protokół z obrad XXVII Sesji poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem protokółu głosowało 10 radnych, wstrzymało się od głosu 5 radnych, głosów przeciwnych nie było. Protokół z obrad Sesji został przegłosowany i większością głosów „za’ przyjęty

 

Ad.5 .Informacja Wójta o pracy w okresie między sesyjnym.

Informację o pracy w okresie między sesyjnym radni otrzymali na posiedzeniach komisji

Głos zabrali :

Henryk Kuca – brak ujętego w budżecie gminy wpływów z wiatraków, skoro nie wpłynęły w poprzednim roku to nie były ujęte.

Dariusz Zybała – mam pytanie odbyła się kontrola RIO, czy można przedstawić protokół pokontrolny.

Wójt Gminy - kontrola została zakończona, czekamy na protokół pokontrolny i zalecenia po otrzymaniu zapoznamy państwa z protokółem

Henryk Kuca - została zakończona budowa wieży GSM, czy została złożona deklaracja podatkowa od budowli.

Wójt Gminy - myślę, że firma złożyła deklarację

Henryk Kuca – drogi gminne na czym polegały naprawy.(pkt 43 inf.)

Dariusz Zybała - czy zgłosił się jakiś podwykonawca na odpady komunalne.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy informacje poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem informacji głosowało 13 radnych, wstrzymał się od głosu 1 radny ( Kuca), głosów przeciw nie było. Radny Sójka nie uczestniczył w głosowaniu. Informacja został przegłosowana i przyjęta większością głosów „za”

 

Ad.6. Interpelacje i zapytania radnych.

W interpelacjach głos zabrali:

Waldemar Baran – chodzi o sytuacje w miejscowości Mielno Pyrzyckie, wylewająca się woda na jezdnię, samochody jeżdżą chodnikami, to kogo mieszkańcy będą mogli wystawić fakturę na zepsute samochody, chcę dostać na piśmie ,kiedy to zostanie uregulowane.

Dziury zarówno na drogach powiatowych i, gminnych i wojewódzkich, kiedy będą załatane

Zarośla przy drogach, uważam, że powinien być zatrudniony pracownik robót publicznych do prac porządkowych, aby uporządkował, bo jak wszystko ruszy do wegetacji to możemy mieć problemy z dzikimi zwierzętami.

Magdalena Gawrysiak - rozmawialiśmy na komisji o spadku energii w Łozicach, czy wystąpiono do energetyki.

Henryk Kuca – Panie Wójcie rozmawialiśmy o planie finansowym GOK, mieliśmy dzisiaj dostać

1.Nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie odnośnie kwoty podstawowej i odsetek dot. PKP.

2. Czy była wydana decyzja podatkowa od wiatraków, do kiedy Wójt wyegzekwuje należność przynajmniej rok 2017 około 8mln.

3. Czy droga do Tatola została już zakończona , odebrana i zapłacona.

4. Dostałem odpowiedź na pytanie dot. zakupu przez mnie komórki, gdzie dostałem odpowiedź ,że baterie nie nadają się do użytku, równocześnie odpowiedziano mi na mój wniosek odnośnie udostępnienia całości dokumentacji wiatrakowej, że jako radny mam prawo wglądu do dokumentacji, ponieważ wystąpiłem jako radny, Anie osoba fizyczna i że kserowanie dokumentacji jest przetwarzaniem danych, to jest chyba nie tak bo wyrok WSA mówi coś innego niż tu w gminie, oczekuje konkretnej odpowiedzi.

5.Kiedy będzie protokół pokontrolny poddany analizie Radzie Gminy.

6. Jak Wójt widzi rozwiązanie w sprawie nagrywania i transmitowania obrad sesji, czy Wójt zakupi kamerę, czy zleci jakiejś firmie, 11 stycznia weszła w życie nowa ustawa zobowiązują do nagrywana i transmitowania na żywo obrad.

 

Dariusz Zybała - czy firma sieciowa poszukuje lokalizacji na otwarcie sklepu na terenie gminy.

Robert Sójka - wystąpiłem o udzielenie informacji odnośnie zakończenia rozdysponowania wozu strażackiego , dostałem odpowiedź dziś .

Nie uzyskałem odpowiedzi dot. wiatraków, zwracam uwagę, że jest tryb udzielenia odpowiedzi .

W ramach odpowiedzi jakie elementy wiatrakowe zostały ujęte deklaracji do podatku , do dnia dzisiejszego firma wiatrakowa nie złożyła deklaracji, jak Wójt planuje to rozwiązać.

Ad.7. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Kozielice na lata 2017-2023

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję:

Glos zabrali:

Tadeusz Stasiak – dlaczego ścieżka rowerowa kończy się w Tetyniu, a nie w Załężu.

Wójt Gminy – ścieżka biegnie po starym torowisku.

Po zakończonej dyskusji przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

Ad.8.Kalendarz imprez sportowo-kulturalnych na rok 2018.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że radni otrzymali kalendarz imprez. Komisje stałe Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały kalendarz imprez. Otworzył dyskusje.

Głos zabrali :

Henryk Kuca – co będzie z wakacjami ,organizacja wakacji.

Dyrektor GOK – jeśli chodzi o wakacje to oferta jest duża.

Wójt Gminy - informuje, że w kalendarzu ujęte są imprezy w okresie wakacji.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący rady Gminy kalendarz imprez na 2018 rok poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na sali obrad 15.Za przyjęciem informacji głosowało 14 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny(Kuca), głosów przeciwnych nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta większością głosów „za”

Ad.9. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2017 rok.

Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej radni otrzymali wraz z materiałami na obrady Sesji. Komisje stałe na posiedzeniach pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie. Uwag do sprawozdanie nie wniesiono. Otworzył dyskusję|:

 

Głos zabrali

Henryk Kuca - Pani Jola zrobiła to w sposób czytelny.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2017 poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na sali obrad 15. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Baran), głosów przeciwnych nie było. Sprawozdanie zostało przegłosowane i większością głosów „za” przyjęte . W głosowaniu nie uczestniczył radny Marcin Kucharski .

Ad.10.Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomani za rok 2017.

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji radni otrzymali wraz z materiałami na obrady Sesji. Komisje stałe na posiedzeniach pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie. Uwag do sprawozdanie nie wniesiono. Otworzył dyskusję. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2017 poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na sali obrad 15. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 14 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Baran), głosów przeciwnych nie było. Sprawozdanie zostało przegłosowane i większością głosów „za” przyjęte .

Ad.11.Projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, szczegółowych warunków zwolnienia od opłat oraz tryb ich pobierania

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

Ad.12. Projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

Ad.13. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ,Narkomanii na rok 2018

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Baran), głosów przeciwnych nie było. Uchwała została przegłosowana i większością „za” podjęta”

 

Ad. 14.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości – działka nr 126/4- Trzebórz

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.15.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości – działka nr 173/2- Trzebórz

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.16 .Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne odbycie nieruchomości

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było. Wszelkich wyjaśnień udzielił Wójt Gminy na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.17.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy na okres 10 lat

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Otworzył dyskusję: Głosów w dyskusji nie było. Wszelkich wyjaśnień udzielił Wójt Gminy na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy. Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwala została przegłosowana i przyjęta jednomyślnie.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.18.Projekt uchwały w sprawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Gminy Kozielice na lata 2018-2021

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Wszelkich wyjaśnień udzielił Wójt Gminy na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy. Otworzył dyskusję:

Głos zabrali:

Wójt Gminy – przedstawiony plan jest to plan modernizacji będzie załącznikiem do Wód Polskich, to Wody Polskie będą ustalały cenę wody.

Henryk Kuca – ten plan służy tylko po to, żeby stawki wody były jak największe , jeśli jest jaka modernizacja na terenie , to powinno być monitorowane przez pracowników Urzędu, proszę się zastanowić.

Wójt Gminy - tak dopilnuję, aby wodociągi przedstawiały sprawozdania , postaramy się monitorować wykonywanie prac. , radny Kuca proszę nie wprowadzać w błąd ,że na terenie Gminy są największe stawki wody, przynajmniej od trzech lat stawki nie uległy zmianie, proszę spojrzeć na stawki wody w Bielicach.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na sali obrad 15. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 0 radny, przeciw głosowało 1 radny (Kuca).

Uchwala została przegłosowana i przyjęta większością głosów ‘za”

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.19. Projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryterium w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Kozielicach prowadzonych przez gminę Kozielice.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały i poinformował, że komisje nie pracowały nad projektem uchwały, ponieważ projekt uchwały został wprowadzony dzisiaj na obrady Sesji.

Wójt Gminy poprosił Panię Magdalenę Baranowską – Vice Dyr. Szkoły o udzielenie wyjaśnień do przedstawionego projektu uchwały. Pani Baranowska nie udzieliła wyjaśnień. Wyjaśnień udzielił Wójt Gminy. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Kuca),głosów przeciwnych nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta większością głosów „za|”.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

 

Ad.20. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym i oddziałach przedszkolnych przy szkole podstawowej prowadzonej przez Gminę Kozielice

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały i poinformował, że komisje nie pracowały nad projektem uchwały, ponieważ projekt uchwały został wprowadzony dzisiaj na obrady Sesji.

  1. Gminy poprosił Panię Magdalenę Baranowską – Vice Dyr. Szkoły o udzielenie wyjaśnień do przedstawionego projektu uchwały. Pani Baranowska nie udzieliła wyjaśnień. Wyjaśnień udzielił Gminy. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję. Głos w dyskusji zabrali:

Dariusz Zybała – na czym polega odpłatność

Wójt Gminy – było ,że powyżej 5 godzin opłata wynosiła 1 zł za godzinę, obecnie opłata będzie wynosiła za ilości dni pracy przedszkola

Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Kuca),głosów przeciwnych nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta większością głosów „za|”.

W głosowaniu nie uczestniczył radny Robert Sójka.

Ad.21. Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Kozielice na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Wszelkich wyjaśnień udzielił Wójt Gminy na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy, informując , że projekt uchwały został uzgodniony z Delegaturą Wojewódzka Krajowego Biura Wyborczego w Szczecinie .Przewodniczący Otworzył dyskusję.

Głos zabrał:

Henryk Kuca - patrząc na ilość mieszkańców w okręgu nr 13 to miejscowość Tetyń powinna mieć 4 mandaty, Tetyń traci 1 radnego. Powinno być, że wszyscy powinni głosować , a nie powinno być podziału.

Wójt Gminy - projekt uchwały jest przygotowany zgodnie z wytycznym państwowej Komisji Wyborczej , nie ma możliwości połączenia innych miejscowości, żeby połączyć musiałyby miejscowości sąsiadować ze sobą, nie można połączyć np. Załęża z Trzeborzem .

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych, na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem uchwały glosowało 14 radnych, przeciw głosowało 1 radny (Kuca), głosów wstrzymujących nie było. Uchwała została przegłosowana i podjęta większością głosów „za”

 

 

Ad.22. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kozielice.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Wszelkich wyjaśnień udzielił Wójt Gminy na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy. Otworzył dyskusję:

Głos zabrali :

Henryk Kuca - pamiętam, że podejmowaliśmy decyzje, że hala sportowa przechodzi do GOK pytam się na jakiej podstawie wracamy , ustawy nikt nie zmienił, czy to wytknęło RIO.

Wójt Gminy –pragnę Panu zakomunikować ,że RIO nie wytknęło, hala wykorzystywana jest na potrzeby szkoły i powinna być w szkole, w związku z tym podjęliśmy taką decyzję, że za halę odpowiada szkoła, łatwiej o zorganizowanie napraw , remontów.

Henryk Kuca – to kiedy zmienimy uchwałę, jest to nie zgodne z prawem.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy projekt uchwały poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych, za przyjęciem głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Kucharski), przeciw głosowało 1 radny (Kuca). Uchwała została przegłosowana i większością głosów „za” podjęta.

23.Odpowiedzi Wójta na zapytania radnych

Wójt Gminy ustosunkował się do zapytań radnych.

 

Waldemar Baran – chodzi o sytuacje w miejscowości Mielno Pyrzyckie, wylewająca się woda na jezdnię, samochody jeżdżą chodnikami, to kogo mieszkańcy będą mogli wystawić fakturę na zepsute samochody, chcę dostać na piśmie ,kiedy to zostanie uregulowane.

Dziury zarówno na drogach powiatowych i, gminnych i wojewódzkich, kiedy będą załatane

Zarośla przy drogach, uważam, że powinien być zatrudniony pracownik robót publicznych do prac porządkowych, aby uporządkował, bo jak wszystko ruszy do wegetacji to możemy mieć problemy z dzikimi zwierzętami.

Wójt Gminyodnośnie zalewania jest to na własne życzenie niektórych mieszkańców, obecnie przy pomocy Spółek Wodnych uzyskaliśmy dofinansowanie na dokumentację techniczna na obniżenie jeziora w Mielnie Pyrzyckim, jak również że pogoda trochę się zmieni. Gdyby się okazało, że ktoś uszkodził samochód ,to niech się zwróci do Gminy, bo drogi gminne są ubezpieczone i w ramach tego naprawimy samochód.

- odnośnie dziur na drogach, starosta stale monitoruje, obecnie widziałem jak zasypywane są dziury na zimno, powiat nie może sobie poradzić z utrzymaniem dróg, wystąpiłem w dniu 31.01.2018 z pismem do rady Powiatu, jeżeli ktoś zaczyna ,a nie kończy np. przy wjeździe do Kozielic zaczęli obcinać drzewa i nie skończyli, podobna sytuacja na drodze w Trzeborzu. Jeżeli ktoś uszkodzi samochód to niech się zgłosi do powiatu, drogi powiatowe są również ubezpieczone.

Jeżeli Państwo przeczytacie pismo to będzie wiedzieć. Gmina nic nie może zrobić powiatowi tylko prosić.

Magdalena Gawrysiak - rozmawialiśmy na komisji o spadku energii w Łozicach, czy wystąpiono do energetyki.

Wójt Gminy –jeszcze nie , jak wróci pracownica z urlopu to wyjaśnimy i wystąpimy do energetyki

Henryk Kuca – Panie Wójcie rozmawialiśmy o planie finansowym GOK, mieliśmy dzisiaj dostać

Wójt Gminy – otrzymacie na piśmie następne posiedzenie komisji

1.Nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie odnośnie kwoty podstawowej i odsetek dot. PKP.

Wójt Gminy – otrzyma Pan odpowiedź na piśmie w ciągu 2-ch tygodni

Henryk Kuca - Czy była wydana decyzja podatkowa od wiatraków, do kiedy Wójt wyegzekwuje należność przynajmniej rok 2017 około 8mln.

Wójt Gminy – nie była wydana decyzja, bo obciąża się firmę na podstawie złożonej deklaracji podatkowej, jeśli mamy wątpliwości ,to robimy postępowanie podatkowe wyjaśniające i na koniec wydajemy decyzję, wystąpiliśmy z postępowaniem podatkowym o ustalenie wartości za rok 2017 chcemy określić wartość od fundamentów, wieży , śmigeł chcemy zgodnie z ustawa oraz wyrokami sadowymi może to potrwać miesiąc dwa nie wiem jeżeli nie zdołamy ustalić to wystąpimy o powołanie rzeczoznawcy do ustalenia wartości,. Do wczoraj firma nie złożyła deklaracji na 2018 wystąpiliśmy o złożenie ,dzisiaj deklarację złożono na zasadach starych przepisów, musimy wszcząć postępowanie podatkowe.

Henryk Kuca - Czy droga do Tatola została już zakończona , odebrana i zapłacona.

Wójt Gminytak droga do Tatola została zakończona

Henryk Kuca-Dostałem odpowiedź na pytanie dot. zakupu przez mnie komórki, gdzie dostałem odpowiedź ,że baterie nie nadają się do użytku, równocześnie odpowiedziano mi na mój wniosek odnośnie udostępnienia całości dokumentacji wiatrakowej, że jako radny mam prawo wglądu do dokumentacji, ponieważ wystąpiłem jako radny, Anie osoba fizyczna i że kserowanie dokumentacji jest przetwarzaniem danych, to jest chyba nie tak bo wyrok WSA mówi coś innego niż tu w gminie, oczekuje konkretnej odpowiedzi.

Wójt Gminy – możemy sprzedać zużyte telefony , tylko musimy uruchomić proces przetargowy, umieścić na stronie gminy informację o przetargu. odnośnie udostępnienia dokumentacji wiatrakowej kserowanie jest to przetwarzanie danych, a jako radny ma wgląd do dokumentacji.

Henryk Kuca- .Kiedy będzie protokół pokontrolny poddany analizie Radzie Gminy.

Wójt Gminy – jeżeli uzyskamy zalecenia pokontrolne to przedłożymy radzie do analizy ,protokół będzie umieszczony na stronie BIP UW

Henryk Kuca – w sprawie nagrywania i transmitowania obrad sesji z godnie z ustawa z dnia 11 stycznia 2018 roku.

Wójt Gminy – ustawa ma zastosowanie po wyborach nowej kadencji, w porozumieniu z komisarzem wyborczym do nagrywania sesji będziemy mogli wykorzystać sprzęt ,który będzie służył do przeprowadzenia wyborów samorządowych

Dariusz Zybała - czy firma sieciowa poszukuje lokalizacji na otwarcie sklepu na terenie gminy.

Wójt Gminy - nie żadna firma nie zwracała się o ustalenie lokalizacji na sklep.

Robert Sójka - wystąpiłem o udzielenie informacji odnośnie zakończenia rozdysponowania wozu strażackiego , dostałem odpowiedź dziś .

Wójt Gminy – odnośnie wozu strażackiego udzielono odpowiedzi na piśmie.

Robert Sójka -Nie uzyskałem odpowiedzi dot. wiatraków, ale myślę, że ma to związek z pismem skierowanym do Pana Waldemara Barana jako odpowiedź na zapytanie, wracam uwagę, że jest tryb udzielenia odpowiedzi .

W ramach odpowiedzi jakie elementy wiatrakowe zostały ujęte deklaracji do podatku , do dnia dzisiejszego firma wiatrakowa nie złożyła deklaracji, jak Wójt planuje to rozwiązać.

Wójt Gminy - , firma złożyła dzisiaj deklarację na rok 2018 na zasadach starych przepisów, musimy wszcząć postępowanie za 2018 roku, jeśli nie pomoże to powołamy rzeczoznawcę

Ad.24 .Wnioski stałych komisji

 

Wniosek Komisji Oświaty

„1.Rozważyć możliwość dokonania zmiany godzin otwarcia Biblioteki i WDK Kozielice i Tetyń , z ujęciem godzin popołudniowych np. 1100 do 1900”

Wniosek zgłosił radny Robert Sójka.Za wnioskiem głosowało 5 członków komisji na stan obecnych na posiedzeniu 5. Głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Wniosek komisja przyjęta jednomyślnie.

Otworzył dyskusję. Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy wniosek poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem wniosku głosowało 14 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Grochocka), głosów przeciwnych nie było. Wniosek został przegłosowany i przyjęty większością głosów „za”

2.Wniosek Komisji Rewizyjnej zgłoszony na posiedzeniu komisji w dniu 16 lutego 2018 roku

1.Wnoszę, aby Komisja Rewizyjna w roku 2018 miała w swoim planie pracy 11 posiedzeń, tak jak było założone w pierwotnej wersji i przedstawione na obradach XXVII Sesji Rady Gminy.

Wniosek został zgłoszony przez radnego Waldemara Barana. Za przyjęciem wniosku głosowało 3 członków komisji, przeciw głosowało 1 członek komisji(Posyniak), głosów wstrzymujących nie było. Wniosek większością głosów „za” został przyjęty przez komisję.

Otworzył dyskusję. Głosów w dyskusji nie było. Przewodniczący Rady Gminy wniosek poddał pod głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych na stan obecnych na Sali obrad 15. Za przyjęciem wniosku głosowało 7 radnych, wstrzymało się od głosu 1 radny (Kuca), przeciw głosowało 7 radnych.

W wyniku głosowania wniosek komisji rewizyjnej nie przeszedł.

 

Ad.25.Wolne wnioski.

W wolnych wnioskach głos zabrali:

 

Henryk Kuca – Panie Wójcie na jednej z sesji zgłaszałem problem drogi w Tetyniu wzdłuż boiska , do lasu została uszkodzona przez firmę z Łozic, mieszkańcy Tetynia sami próbują naprawiać, kiedy zostanie dokonana naprawa .

 

Robert Sójka - Panie Wójcie w dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź na moje zapytanie odnośnie wozu strażackiego, wstępnie było mówione, że po uzyskaniu przez OSP Tetyń nowego wozu stary przejdzie do Kozielic z odpowiedzi wynika, że tak nie będzie.

 

Wójt Gminy - tak radny Sójka wcześniej zakładaliśmy, że tak ma być ,ale okazało się inaczej, że możemy uzyskać dodatkowy samochód, cały problem polega na tym, że OSP powinno mieć całą obsadę, i wyposażenie. OSP Kozielice postanowiono włączyć do krajowego Systemy Ratownictwa , pod kątem nadzoru drogi S-3. Nasz udział to 10 tyś,

 

Robert Sójka - OSP Tetyń, będzie miało dwa duże wozy bojowe, jaki to będzie koszt utrzymania.

 

Wójt Gminy – stwierdza, że to my mamy obowiązek utrzymania, Rada Gminy będzie decydować, czy przeznaczyć środki finansowe ,czy nie, moja deklaracja złożona do KPSP jest ile potrzebujemy samochodów. Nie planujemy powiększenia remizy w Tetyniu.

 

Stasiak Tadeusz - mieliśmy obiecane zakup węży do OSP Załęże do chwili obecnej nie zostały zakupione, obiecanki, cacanki. Wyjeżdżamy samochodem i co dalej. Wójt Gminy – myślę, że w tym roku zostaną one zakupione.

 

Rober Sójka – ma przed sobą odpowiedz na pismo radnego barana z którego można wywnioskować, że mamy wolną kwot 1mln 300 z wiatraków, ta kwota nie była ujęta w budżecie.

 

Wójt Gminy – kwota wpłynęła pod koniec grudnia, a deklaracja w m-cu styczniu. Tak naprawdę to proszę sprawdzić, ile zostało ujęte w budżecie.

 

Henryk Kuca – w budżecie ujęto kwotę 1mln 800, sama Pani Skarbnik mi napisała na projekcie budżetu.

 

 

Ad.26.Zakończenie obrad XXVIII Sesji Rady Gminy

 

Po zakończonej dyskusji i wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim za udział w obradach XXVIII Sesji Rady Gminy i stwierdził, że podjęte uchwały na obradach sesji są prawomocne. O terminie obrad następnej sesji radni zostaną powiadomieni.

Uwaga!.

(Całość przebiegu sesji jest nagrana , nagranie dostępne w pokoju nr 9 Urzędu Gminy)

Protokółowała

Inspektor

M. Strankowska

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Informatyk gminy Kozielice 09-03-2018 10:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Informatyk gminy Kozielice 19-02-2018
Ostatnia aktualizacja: - 09-03-2018 10:40