Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kozielice
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kozielice

Kozielice, dn. 16.05.2016 r.
ZPOŚ.271.2/2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku  -  Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z p. zm) oraz Zarządzenia nr 36/2015 Wójta Gminy Kozielice z dnia 22 kwietnia 2015 r. Gmina Kozielice zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Przedmiot zamówienia:
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kozielice.
Symbol CPV – 90.65.00.00-8 - Usługi usuwania azbestu
I.Nazwa i adres zamawiającego

Nazwa zamawiającego     Gmina Kozielice
Adres zamawiającego     Kozielice 73
Kod Miejscowość     74-204 Kozielice
Telefon:     91 561 11 30
Faks:     91 563 03 65
adres strony internetowej     www.kozielice.pl
adres poczty elektronicznej     sekretariat@kozielice.pl
Godziny urzędowania:    pn. 8:00- 16:00, wt.- pt. 7:00 – 15:00

II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie przetargowe o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych oraz zarządzenia Nr 36/2015 Wójta Gminy Kozielice z dnia 22 kwietnia 2015 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30000 euro w Gminie Kozielice.
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w postaci pokryć dachowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych osób fizycznych, oraz odbiór płyt azbestowo – cementowych z miejsc tymczasowego składowania, położonych na terenie gminy Kozielice.
W zakres zlecanych usług wchodzi:
Zadanie Nr 1 – Demontaż pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo – cementowych wraz z odebraniem zdemontowanych pokryć dachowych, załadunek na środek transportu, transport i przekazanie odpadów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych do utylizacji oraz wystawienie kart przekazania odpadów, w ilości ok. 49,97 Mg (5 posesji).
Zadanie Nr 2 – Odebranie płyt azbestowo – cementowych z miejsc tymczasowego składowania, załadunek na środek transportu, transport i przekazanie odpadów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych do utylizacji oraz wystawienie kart przekazania odpadów w ilości ok. 13,66 Mg (6 posesji).
Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości (5 posesji), z których mają zostać zdemontowane wyroby zawierające azbest. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości (6 posesji), z których mają zostać odebrane płyty azbestowo – cementowe z miejsc tymczasowego składowania. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
Wskazane wyżej ilości mogą ulec zmianie uwzględniając fakt, że podstawą do ich określenia są wnioski właścicieli nieruchomości, w których właściciele określili powierzchnię dachu wyrażoną w m2. Przyjęto, że 1m2 waży 18kg.
Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac.
Inne wymagania stawiane wykonawcy :
a) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
b) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji przedmiotu zamówienia.
c) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
d) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
e) Wykonawca dokona uporządkowania terenu po zakończeniu robót oraz wypłaci odszkodowanie z tytułu ewentualnych zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub związanych z nimi.
f) Wykonawca dokona ważenia płyt przy użyciu własnych urządzeń, z przeprowadzonej czynności ważenia ma zostać sporządzony protokół, który będzie zawierał następujące informacje;
           - imię i nazwisko osoby od której odbierane będą odpady,
           - wskazanie miejsca odbioru, datę odbioru, ilość odebranych odpadów,
           - rodzaj odpadu, podpis właściciela.

g) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód unieszkodliwiania zebranych odpadów, tj. karty przekazania odpadów ze składowiska odpadów niebezpiecznych, potwierdzającego wagę odebranych wyrobów zawierających azbest oraz datę złożenia odpadów na składowisku.
h) Wykonawca wykona i dostarczy Zamawiającemu dokumentację fotograficzną nieruchomości w miejscu gdzie znajdują się płyty azbestowo – cementowe przed wykonywaniem usługi z oznaczeniem: nazwa miejscowości, numer domu, numer geodezyjny działki – w formie elektronicznej (płyta CD).
i) Wykonawca wykona i dostarczy Zamawiającemu dokumentację fotograficzną nieruchomości w miejscu gdzie znajdowały się płyty azbestowo – cementowe po wykonywaniu usługi z oznaczeniem: nazwa miejscowości, numer domu, numer geodezyjny działki – w formie elektronicznej (płyta CD).
j)  Zamawiający dokona protokolarnego odbioru dostarczonych dokumentów.
k) Dokonanie zapłaty za wykonaną usługę nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego zawierającego ilości rzeczywiście unieszkodliwionych odpadów azbestowych oraz kwotę wyliczoną w formie iloczynu stawki łącznej (w PLN za 1 Mg) x ilość (w Mg).
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z prawem obowiązującym w tym zakresie.
Realizacja zamówienia jest finansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
IV. Części zamówienia
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
V. Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
VI. Oferty wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VII. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.
1.    Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku;
2.    Zaniechania przez Zamawiającego wykonania części usługi - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie ilości demontażu płyt azbestowo – cementowych w stosunku do przewidzianych w umowie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku:
a) nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie usługi lub jeżeli wykonanie tej usługi stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których demontaż płyt miał być wykonany,
b) wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie usługi będącej przedmiotem umowy.

VIII. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 30.09.2016r.
IX. Warunki udziału w postępowaniu
1. Warunki udziału w postępowaniu
1.    Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;
Opis sposobu dokonywania oceny:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie demontażu i transportu w/w odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21 ze zm.)- tj. przedłoży zezwolenie. Przedłoży także umowę z właścicielem specjalistycznego składowiska odpadów niebezpiecznych posiadającego odpowiednie dopuszczenia w tym zakresie na zdeponowanie odpadów azbestowo-cementowych. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
2.    Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny:
Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 3 usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
3.    Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny:
Weryfikacja potencjału technicznego dokonywana będzie w oparciu o wykaz sprzętu do załadunku i transportu odpadów niebezpiecznych, tj. azbestu. Wymagane jest posiadanie co najmniej 1 samochodu do transportu i 1 sprzętu do załadunku z informacją o podstawie ich dysponowania. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
4.    Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny:
Weryfikacja osób zdolnych do wykonywania zamówienia dokonywana będzie w oparciu o wykaz dysponowania osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i są przeszkoleni w zakresie pracy z wyrobami zawierającymi azbest oraz posiadającymi odpowiednie uprawnienia przewidziane do realizacji zamówienia. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
5.    Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny:
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca wykaże się odpowiednim potencjałem ekonomicznym, tj. dysponuje środkami finansowymi lub ma dostęp do kredytu w wysokości odpowiadającej kosztom przedmiotowego zadania. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
- wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków,


Zamawiający odrzuca ofertę, która:
-   jest niezgodna z treścią niniejszego ogłoszenia zawierającą istotne warunki zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
-   zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
-  w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
-   jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

X. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Dokumenty wymagane:
- formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1,
- zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie demontażu i transportu odpadów zawierających azbest - wydana zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21 ze zm.)
- umowa Wykonawcy z właścicielem specjalistycznego składowiska odpadów niebezpiecznych posiadającego odpowiednie dopuszczenia w tym zakresie na zdeponowanie odpadów azbestowo-cementowych,
- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2,
- wykaz osób do kontaktów z zamawiającym- załącznik nr 3
- wykaz sprzętu do załadunku i transportu odpadów niebezpiecznych, tj. azbestu - załącznik nr 4,
- wykaz wykonanych przynajmniej 3 usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 5,
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych a także że są przeszkoleni w zakresie pracy z wyrobami zawierającymi azbest oraz posiadającymi odpowiednie uprawnienia przewidziane do realizacji zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6,
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - załącznik nr 7,
- opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
- oświadczenie o sytuacji finansowej wykonawcy stwierdzające, że posiada on środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości odpowiadającej kosztom przedmiotowego działania. 
XI. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami
1. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie (dopuszcza sie korespondencje faxem z potwierdzeniem dostarczenia). Zamawiający udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania, które wpłyną do siedziby Zamawiającego, nie później niż 2 dni przed terminem złożenia ofert – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści istotnych warunków zamówienia zawartych w niniejszym ogłoszeniu wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
2. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana (dopuszcza się faxem za potwierdzeniem) wszystkim uczestnikom postępowania bez przekazania źródła zapytania.
3. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwołania wszystkich wykonawców celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących ogłoszenia.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść i dokumenty ogłoszenia.
XII. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
1)    Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:

stanowisko                 referent 
imię i nazwisko     Aleksandra Dzięgielewska     
tel.                     91 561 11 41     
fax.                      91 563 03 65         
w godzinach            pn. 8:00 - 16:00,  wt.- pt. 7:00 - 15:00

2)    Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną jest:

stanowisko        podinspektor 
imię i nazwisko    Beata Stasiak     
tel.                     91 563 03 65     
fax.             91 563 03 65     
w godzinach            pn. 8:00 - 16:00,  wt.- pt. 7:00 - 15:00

XIII. Wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
XIV. Termin związania ofertą
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
XV. Opis przygotowania oferty
1.     Przygotowanie oferty
1)  Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2)  Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3)  Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4)  Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5)  Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7)  Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8)  Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9)  Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.

XVI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu i w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego;
Urząd Gminy Kozielice
Kozielice 73
74-204 Kozielice
pokój nr 2
do dnia 25.05.2016 r. do godz. 12:00

Oznakowana następująco: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kozielice.” 
          Nie otwierać do dnia 25.05.2016 r. do godz. 12:15
Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania.
2. Miejsce otwarcia ofert w siedzibie zamawiającego;
Urząd Gminy Kozielice
Kozielice 73
74-204 Kozielice
pokój nr 13 
w dniu 25.05.2016 r. do godz. 12:15

3. Sesja otwarcia ofert
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający przekaże zebranym wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
XVII. Opis sposobu obliczenia ceny
Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.
Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.
Cena może być tylko jedna.
Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania).

 

 


XVIII. Kryteria oceny oferty
1. Kryteria oceny ofert
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):

---------------------------------------------------------------------
|Nazwa kryterium                                        |Waga  (%)
----------------------------------------------------------------------
|cena                                                            |90   
----------------------------------------------------------------------
|termin wykonania                                     |10   

Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
3. Wynik
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
XIX. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XX. Warunki umowy
1.  Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszym ogłoszeniu.
2.  O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
3.  Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego ogłoszenia oraz danych zawartych w ofercie.
XXI. Ogłoszenia wyników przetargu
Wyniki postępowania zostaną ogłoszone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej: www.bip.kozielice.pl . Niezależnie od ogłoszenia wyników wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty, zostaną powiadomieni w formie pisemnej.
XXII. Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i dokumentów lub informacji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
- zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,
- udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.

XXIII. Załączniki
1.    Formularz ofertowy wykonawcy;
2.    Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu;
3.    Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym;
4.    Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń wykonawcy;
5.    Wykaz usług usuwania azbestu;
6.    Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia;
7.    Oświadczenie, że osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
8.    Projekt umowy.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Andrzej Chodanowski 17-05-2016 10:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Andrzej Chodanowski 17-05-2016
Ostatnia aktualizacja: Andrzej Chodanowski 19-05-2016 12:51