eBoi
Jak załatwić sprawę?
Informacja z wykonania budżetu Gminy Kozielice za I półrocze 2015 r.
INFORMACJA
Z WYKONANIA BUDŻETU
GMINY KOZIELICE
ZA I PÓŁROCZE 2015
Budżet został opracowany zgodnie z obowiązującą ustawa o finansach publicznych, o samorządzie gminnym oraz ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Budżet gminy uchwalono dnia 29 grudnia 2014 r. Uchwała Rady Gminy Nr III/16/14.
1. Dochody budżetu ogółem -10 807 107,20,
z tego:
dochody bieżące - 8 635 804,00 zł
dochody majątkowe - 2 171 303,20 zł.
2. Wydatki budżetu ogółem - 12 080 852,00 zł,
z tego:
wydatki bieżące - 8 564 226,00 zł,
wydatki majątkowe - 3 516 626,00 zł,
3. Ustalono deficyt budżetu w kwocie - 1 273 744,80 zł,
4. Ustalono przychody i rozchody budżetu
przychody - 3 306 626,00 zł,
rozchody - 2 032 881,20 zł.
5. Ustalono rezerwy: - 37 500,00 zł
ogólną w kwocie - 15 000,00 zł,
celowe w kwocie - 22 500,00 zł,
Po zmianach planu budżetu w ciągu I półrocza 2015 r.
1. Dochody budżetu ogółem - 11 310 529,42 zł
z tego:
1) dochody bieżące - 9 118 151, 02 zł,
2) dochody majątkowe - 2 192 378,40 zł
2. Wydatki budżetu ogółem - 12 584 274,22 zł,
z tego:
1) wydatki bieżące - 9 042 648,22 zł,
2) wydatki majątkowe - 3 541 626,00 zł
3. Ustalono deficyt budżetu w kwocie - 1 273 744,22 zł,
4. Ustalono przychody i rozchody budżetu
1) przychody - 3 306 626,00 zł,
2) rozchody - 2 032 881,20zł,
5. Ustalono rezerwy: 37 500,00 zł
1) ogólną w kwocie 15 000,00 zł,
2) celowe w kwocie 22 500,00 zł,
Na dzień 30 czerwca 2015 r. budżet Gminy Kozielice przedstawia się następująco:
Dochody
Plan 11 310 529,42 zł
Wykonanie 5 403 519,55 co stanowi 47,77 %
Wydatki
Plan 12 584 274,22 zł
Wykonanie 7 626 461,41 zł co stanowi 60,60 %
DOCHODY BUDŻETU
Plan dochodów budżetu Gminy Kozielice za 2015 r. po dokonanych zmianach 11 310 529,42 zł z czego zrealizowano 47,77 % -5 403 519,55 zł w tym
Dochody majątkowe 221 754,06 zł
Dochody bieżące 5 181 765,49 zł w tym:
Dochody na zadania zlecone 744 840,38 zł.
W poszczególnych działach dochody przedstawiają się następująco:
DZIAŁ 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO - plan po zmianach 221 077,25 - realizacja 100 % 221 077,25- zł dotacja celowa z budżetu państwa na wypłatę zwrotu podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA - plan po zmianach 384 000,00 zł - realizacja
8,32 % - 31 962,35 zł, dochody z tytułu czynszów i dzierżaw , użytkowania wieczystego, sprzedaży majątku, odsetek.
DZIAŁ 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA - plan po zmianach 3 500,00 zł - realizacja 135,34 %
- 4 737,00 zł wpływ za opłaty cmentarne.
DZIAŁ 750 ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA - plan po zmianach 234 196,20 zł - realizacja 100,53 % - 235 436,49 zł dotacja Wojewody na zadanie zlecone gminie - Urzędy wojewódzkie, darowizny, wpływy z tytułu terminowo przekazywanego podatku dochodowego pracowników.
DZIAŁ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - plan po zmianach 9 820,00zł - realizacja 97,68 % - 9 592,00 zł dotacja Krajowego Biura Wyborczego na uaktualnienie spisu wyborców, dotacja na wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.
DZIAŁ 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM - plan po zmianach 3 296 238,00 zł - realizacja 53,34 % - 1 758 108,83 zł w szczególności: dochody z tytułu podatków i opłat od osób fizycznych osób prawnych, z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych, wpłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wpływy z Urzędów Skarbowych , zajęcie pasa drogowego,
DZIAŁ 758 RÓŻNE ROZLICZENIA - plan po zmianach 3 012 551,00 zł - realizacja 59,40 % - 1 789 482,00 zł subwencja ogólna część oświatowa , część wyrównawcza, część równoważąca.
DZIAŁ 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE - plan po zmianach 122 348,00 zł - realizacja 57,93% - 70 874,13 zł, w tym: wpłaty za przedszkole, dotacje na oddział przedszkolny i inne formy wychowania przedszkolnego, darowizny, wpływy z różnych dochodów.
DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNA - plan po zmianach 1 656 010,13 zł - realizacja 58,87 %
974 934,99 zł dotacja od Wojewody na zadania zlecone: świadczenia rodzinne, pielęgnacyjne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, ubezpieczenie zdrowotne , dodatki mieszkaniowe. karte dużej rodziny.
Dotacja od Wojewody na zadania własne: zasiłki stałe, zasiłki i pomoc w naturze, ubezpieczenie zdrowotne, utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej Kozielice, dożywianie uczniów, oraz wpływy z usług opiekuńczych, wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
DZIAŁ 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - plan po zmianach 59 668,00zł - realizacja 100,00 % - 59 668,00 zł dotacja od Wojewody na pomoc materialną, stypendia dla uczniów.
DZIAŁ 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - plan po
2 012 405,00 zł - realizacja 0,23 % - 4 533,62 zł, wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
DZIAŁ 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - plan po zmianach 283 715,84 zł - realizacja 81,64 % - 231 615,39 zł wpływy za wynajem świetlic, darowizna, dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
DZIAŁ 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT - plan po zmianach 15 000,00 zł realizacja 76,65 % - 11 497,50 zł wpływ za wynajem hali sportowej, darowizny.
WYDATKI BUDŻETU
Wydatki po dokonanych zmianach w planie 12 584 274,22 zrealizowano - 60,60 % - 7 627 461,41 zł
Wydatki majątkowe 2 711 124,33 zł.
Wydatki bieżące 4 915 337,08 zł, w tym
na zadania zlecone 691 910,61 zł
W poszczególnych działach wydatki przedstawiają się następująco:
DZIAŁ 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO - plan po zmianach 249 597,25 zł realizacja 98,02% - 243 987,54 zł, wpłaty 2% z podatku rolnego na Izby Rolnicze, zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych.
DZIAŁ 600 TRANSPORT I ŁACZNOŚĆ - plan po zmianach 60 000,00 zł - realizacja 96,66 % - 57 997,61 zł wydatki na remonty dróg gminnych 18 081,00 zł, zajęcie pasa drogowego 39 112,80
DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA - plan po zmianach - 25 000,00 zł realizacja -
79,25 % 19 812,02 zł wydatki związane z zamieszczaniem ogłoszeń w prasie dotyczących sprzedaży mienia komunalnego, wypisy, wyrysy z ewidencji gruntów, uzupełnienie map, wyceny, sporządzenie projektów decyzji o zabudowie, akty notarialne, czynsz za lokal.
DZIAŁ 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA - plan po zmianach 18 000,00 zł - realizacja 64,32 % - 11 577,00 zł prowizje dla osób pobierających opłaty cmentarne, opłaty za administrowanie cmentarzy przez PPK Pyrzyce.
DZIAŁ 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA - plan po zmianach - 1 687 302,20 zł realizacja 53,68 % - 905 728,98 zł.
W tym:
Urzędy wojewódzkie 33 640,56 zł,
Radę Gminy 29 163,91 zł,
Urząd Gminy 786 714,88 zł z tego:
Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 591 646,54, z ważniejszych wydatków w zakresie zakupu materiałów i wyposażenia, oraz usług można wyodrębnić:
Zakup opału 14 233,13, zakup środków czystości 2 395,42 , materiały biurowe 2 355,58 zł, akcesoria komputerowe 2 235,00 zł, tonery 2 803,53 zł, prenumeraty 2 062,78 zł, zaliczki 3 600,00 zł, aktualizacja programów 1 907,62 zł, koszty informatyka 13 400,00 zł, opłaty pocztowe 9 427,05 zł, opłaty bankowe 2 502,00 zł, wywóz nieczystości 1 843,71 zł,
Wydatkowano również na zakup energii elektrycznej i wody, zakup usług telekomunikacyjnych, przejazdy służbowe pracowników, ubezpieczenie majątku oraz ZFŚS.
Promocję 1 928,70 zł,
Pozostałą działalność 54 280,93 zł, w tym:
Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników społecznie użytecznych, publicznych 18 877,28 zł, składki na Stowarzyszenie DIROW, Związek Gmin Dolnej Odry 11 613,67 zł, opłaty komornicze 2 886,70 zł, wydatki sołectw 8 418,28 zł.
DZIAŁ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - plan po zmianach 9 820,00 zł - realizacja 94,81 % -
9 310,00 zł, na wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, uaktualnienie spisu wyborców.
DZIAŁ 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
- plan po zmianach 87 560,00 zł - realizacja 64,36 % - 56 354,94 zł wydatki związane z Ochotniczą Strażą Pożarną w szczególności wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń kierowców, diety za udział w zdarzeniach i udział w zawodach strażackich, ubezpieczenia kierowców i samochodów strażackich, zakup paliwa, materiałów , zakup energii i wody, przeglądy techniczne.
DZIAŁ 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO plan po zmianach 250 000,00 zł - realizacja 38,90 % - 97 247,97 zł odsetki od pożyczek i kredytów.
DZIAŁ 758 RÓŻNE ROZLICZENIA plan po zmianach 37 500,00 zł realizacja 0
DZIAŁ 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE - plan po zmianach 3 378 991,00 zł - realizacja 54,23 %
1 833 230,22 zł, w tym; wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli szkoły podstawowej , gimnazjum , oddziałów przedszkolnych, zadań wymagających specjalnej organizacji nauki, oraz innych form wychowania przedszkolnego, wynagrodzenia i pochodne pracowników obsługi 1 405 164,33 zł, ZFŚS - 102 003,00 zł.
W zakresie zakupu materiałów i wyposażenia i zakupu usług wydatkowano na;
Zakup opału 35 582,77 zł, artykuły biurowe 2 939,90 zł, środki czystości 4 759,14 zł, materiały do remontu 1 260,95 zł, wideoprojektor 1 515,00 zł, prenumeratę czasopism 749,70 zł, artykuły na gimnazjadę 1 976,28 zł, wywóz nieczystości 5 095,03 zł, usługi transportowe 3 186,05 zł, usługi bankowe 533,00 zł, usługi serwisowe, położenie instalacji 1 969,25 zł, domenę internetową monitoring 922,46 zł, przeglądy ( przewodów kominowych, hydrantów, budynku) 2 744,54 zł.
Ponadto wydatkowano na, zakup energii elektrycznej i wody 13 745,37 zł, usługi telekomunikacyjne, delegacje pracowników , szkolenia i dokształcanie i pracowników, ubezpieczenie majątku.
DZIAŁ 851 OCHRONA ZDROWIA - plan po zmianach 40 000,00 zł - realizacja 35,74 % -
14 295,11 zł zwalczanie narkomanii, przeciwdziałanie alkoholizmowi.
DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNA - plan po zmianach 2 247 932,13 zł - realizacja 49,41 %
- 1 110 701,00 zł wydatki na zadania zlecone - świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, składki na ubezpieczenie zdrowotne, dodatki mieszkaniowe, oraz pozostałą działalność.
Wydatki na zadania własne - pobyt podopiecznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
w domu pomocy społecznej, ( w domu pomocy społecznej znajduje się 6 osób z terenu naszej
gminy), wydatki na wsparcie rodziny, składki na ubezpieczenie zdrowotne, zasiłki i pomoc w
naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe, dodatki mieszkaniowe, utrzymanie
ośrodka pomocy społecznej, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
Z ważniejszych wydatków poza świadczeniami można wyodrębnić;
wynagrodzenia oraz pochodne - 166 632,90 zł, artykuły biurowe 2 490,55 zł, licencje na oprogramowanie 1 082,40 zł, przesyłki pocztowe 2 740,10 zł, nadzór i modyfikacja, aktualizacja programów 4 307,00 zł, usługi serwisowe 708,53 zł, opłaty bankowe 1 059,00 zł, Wydatki ponoszono również na przejazdy służbowe pracowników, oraz szkolenia.
DZIAŁ 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - plan po zmianach 89 668,00 zł - realizacja 82,91 % - 74 341,40 zł pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym.
DZIAŁ 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHONA ŚRODOWISKA - plan po
zmianach 3 861 626,00 zł - realizacja 75,04 % - 2 897 620,85 zł wydatki związane z wywozem
śmieci z terenu gminy, oświetlenie ulic, konserwacja oświetlenia ulicznego, modernizacja
oświetlenia w zakresie poprawy jakości, dopłaty do wywozu ścieków cen wody oraz
oczyszczalni ścieków, głównym wydatkiem inwestycyjnym jest ;
Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Kozielicach 2 686 131,81 zł
DZIAŁ 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - plan po
zmianach 419 097,64 - realizacja 55,49 % - 232 546,31 zł wynagrodzenia osobowe,
bezosobowe i pochodne pracowników Wiejskiego domu kultury w Kozielicach, w Tetyniu,
bibliotek w Kozielicach, Tetyniu, oraz świetlic - 153 764,01 zł.
Zakupy artykułów , nagród i usług zgodne z kalendarzem imprez WDK Kozielice, oraz WDK
Tetyń. Wśród wydatków najistotniejszym wydatkiem, jest zakup oleju opałowego WDK
Kozielice -1 606,43 zł, zakup opału dla WDK Tetyń i Załęże, Siemczyn, Łozice - 9 444,00 zł,
zakup zmywarki do WDK Kozielice 1 449,00 zł , Zakup kuchenki do WDK Tetyń 1018,95 zł,
ponadto wystąpiły wydatki na zakup materiałów biurowych i druków, zakup energii
elektrycznej i wody, zakup środków czystości, przeglądy, legalizacje gaśnic, linię podkładową
pod wioskę internetową, podróże służbowe krajowe, usługi telekomunikacyjne, oraz
odpis na ZFSS.
DZIAŁ 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT - plan po zmianach 122 180,00 - realizacja 50,51 % - 61 710,46 zł w tym; wynagrodzenia osobowe, bezosobowe oraz pochodne od wynagrodzeń -24 963,49 zł, zakup oleju opałowego 17 791,38 zł, zakup środków chemicznych , nagród na rozgrywki sportowe, zakup energii i wody, usługi transportowe, koszty przesyłek, wywóz nieczystości, usługi telekomunikacyjne, ubezpieczenie majątku, odpis na ZFSS, wydatki grupy zapaśniczej - 4 452,50 zł.
Wykonanie budżetu gminy Kozielice za I półrocze 2015 wg klasyfikacji budżetowej przedstawia:
Wykonanie budżetu wg działów załącznik Nr 1
Wykonanie dochodów Gminy Kozielice załącznik Nr 2.
Wykonanie wydatków gminy Kozielice załącznik Nr 3.
Wykonanie wydatków związanych z realizacja zadań zleconych załącznik Nr 4.
Przychody i rozchody Gminy Kozielice załącznik Nr 5
Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich zadań inwestycyjnych
lp |
Nazwa przedsięwzięcia -zadania inwestycyjnego |
Uchwała Budżetowa Na 2015 r. |
Plan po zmianach 2015 r. |
Wykonanie w I półroczu 2015 r.
|
% wykonania |
|
Rozbudowa Gminnej oczyszczalni ścieków w Kozielicach |
3 131 626,00 |
3 131 626,00 |
2 686 131,81 |
85,77 |
12 |
Modernizacja oświetlenia |
35 000,00 |
35 000,00 |
17 035,25 |
48,67 |
Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie budżetu gminy Kozielice na dzień 30 czerwca 2015 r.
(na podstawie korekty sprawozdania o nadwyżce / deficycie
A. DOCHODY WYKONANE 5 403 519,55 zł
B. WYDATKI WYKONANE 7 626 461,41 zł
C. NADWYŻKA /A - B / -2 222 941,86 zł
D. PRZYCHODY 2 696 183,96 zł
E. ROZCHODY 473 236,20 zł
Stan zobowiązań wg tytułów dłużnych na 30 06 2015 r wynosi ogółem 7 366 026,89 zł
Bank Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie / kredyt na finansowanie inwestycji - kanalizacja Trzebórz / 492 270,51 zł
Bank Spółdzielczy w Pyrzycach /kredyt na finansowanie inwestycji - budowa świetlic Siemczyn i Łozice / 334 222,66 zł
Bank Spółdzielczy /kredyt na finansowanie inwestycji Budowa świetlicy wiejskiej w miejscowości Rokity/ 50 926,55 zł.
Bank Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie / pożyczka na wyprzedzające finansowanie inwestycji - budowa kanalizacji w miejscowości Tetyń z przesyłem do Trzeborza/
1 437 404,98 zł
PKO BP Spółka Akcyjna / kredyt na finansowanie inwestycji - budowa kanalizacji w miejscowości Tetyń z przesyłem do Trzeborza / 1 290 000,00 zł
NFOS i GW /pożyczka na sfinansowanie przyłączy kanalizacyjnych w Trzeborzu/
35 388,00 zł.
Bank Spółdzielczy /kredyt na sfinansowanie inwestycji budowa sieci wodociągowej Trzebórz -Podborze/ 78 089,09 zł.
PKO BP Spółka Akcyjna / kredyt na spłatę pożyczki / 990 000,00 zł
PKO BP Spółka Akcyjna / na sfinansowanie inwestycji rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Kozielicach/ 1 600 000,00 zł.
Bank Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie / pożyczka na wyprzedzające finansowanie inwestycji - rozbudowa gminnej oczyszczalni w Kozielicach
1 057 725,10 zł
Zobowiązania wymagalne na 30 czerwca 2015 r. - 0 zł
Stan należności na 30 czerwca 2015 r. 92 761,42 zł.
Informacja o zaległościach i nadpłatach oraz udzielonych ulgach w podatkach
ZALEGŁOŚCI
z tytułu podatków i opłat stanowi kwota 91 528,49 zł
Osoby prawne 4 018,00 zł
Podatek od nieruchomości 4 018,00 zł
Osoby fizyczne 87 510,49 zł
Podatek od nieruchomości 35 870,92 zł
Podatek rolny 45 567,37 zł
Podatek cywilnoprawny 120,00 zł
Czynsze i dzierżawy 5 952,20 zł
Do 30 czerwca 2015 r. wystawiono 170 upomnień, które wysłano do podatników , oraz 95 tytułów wykonawczych , które przekazano do Urzędu Skarbowego.
NADPŁATY
z tytułu podatków i opłat na 30 czerwca 2015 r. wynoszą 420 441,392zł
Skutki obniżenia górnych stawek podatków na 30 czerwca 2015 r.
Ogółem wynoszą 275 984,37 zł
W tym:
Podatek od nieruchomości od osób prawnych 171 922,97 zł
Podatek od środków transportowych osób prawnych 79,77 zł
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych 103 293,98 zł
Podatek od środków transportowych osób fizycznych 687,65 zł
Skutki udzielonych umorzeń na 30 czerwca 2015 r.
Ogółem wynoszą 1 710,90 zł
W tym:
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych 1 256,00 zł
Podatek rolny od osób fizycznych 454,90 zł
Zgodnie z art. 266 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2013r poz. 885 z zmianami / przedkładam informacje z wykonania budżetu Gminy Kozielice za I półrocze 2015 r.
9
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Andrzej Chodanowski | 27-10-2015 10:33 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Andrzej Chodanowski | 27-10-2015 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 27-10-2015 10:33 |