eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała nr XXVIII/237/2006 z dnia 23 lutego 2006 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i oprowadzania ścieków.
UCHWAŁA NR XXVIII/237/06
RADY GMINY W KOZIELICACH
Z dnia 23 lutego 2006 roku
w sprawie
regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. nr 142 poz. 1591 z 2001r., z 2002 r. Nr .23 poz. 220, Nr.62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Nr153 poz. 1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr116 poz.1203, z 2005 r., Nr.172. poz.1441) oraz art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747, z 2002 Nr 113 poz. 984, z 2004r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, z 2005r. Nr 85 poz. 729, Nr 130, poz. 1087 ) uchwala się:
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.1 Regulamin określa zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie
zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi, za pomocą
urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą
urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy Kozielice.
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie używa się określeń:
„Ustawa” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 z p. zm.),
b) „Umowa” należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:
- umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- umowa o zapatrzenie w wodę,
- umowa o odprowadzanie ścieków,
c) „Odbiorca” należy przez to rozumieć podmiot będący stroną jednej z umów, o której mowa w pkt. b).
d) „Przedsiębiorstwo” należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w rozumieniu Ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2004r. Nr 173, poz. 1807, z późn. zm.), który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków.
§ 2.Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o zezwolenie na
prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania
ścieków udzielone decyzją Wójta Gminy Kozielice.
Rozdział II
Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz obowiązki odbiorców warunkujące jego utrzymanie
§ 3.Poziom świadczonych usług Przedsiębiorstwa w zakresie ilości, jakości oraz ciągłości dostarczania wody i odprowadzania ścieków określa zezwolenie, o którym mowa w § 2 oraz pozwolenie wodno prawne wydane na podstawie odrębnych przepisów
§ 4.1 Ilość dostarczanej wody określa Umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z Odbiorcą.
2.Maksymalną ilość odprowadzanych ścieków, a także dopuszczalny poziom ich
zanieczyszczeń wynikający z posiadanych przez Przedsiębiorstwo technicznych i
technologicznych możliwości ich oczyszczenia określa umowa o odprowadzanie
ścieków.
§ 5.Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić:
dostawę wody, o jakości przeznaczonej dla spożycia przez ludzi, wynikającej z obowiązujących przepisów,
odbiór ścieków w ilości określonej w umowie oraz jakości wynikającej z obowiązujących przepisów, warunków technicznych przyłącza i zawartej umowy,
ciśnienie wody w miejscu przyłączenia do sieci wodociągowej, nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa (6 barów),
ciągłość i niezawodność dostaw wody z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Przedsiębiorstwo oraz odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych posiadanych przez Przedsiębiorstwo,
budowę urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji,
zakup, zainstalowanie i utrzymanie na własny koszt wodomierza głównego.
§ 6.Odbiorcy są zobowiązani do korzystania z usług zaopatrzenia w wodę i
odprowadzania ścieków w sposób nie powodujący pogorszenia jakości usług przez
Przedsiębiorstwo, a w szczególności do:
utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego,
zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania, w szczególności poprzez montaż i utrzymanie zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na warunkach określonych odrębnymi przepisami,
użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej oraz natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków,
nie zmieniania, bez uzgodnień z Przedsiębiorstwem, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
utrzymywania pomieszczeń, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie uniemożliwiającym ich uszkadzanie, zakłócenia prawidłowego działania, w tym zabezpieczenie pomieszczeń przed dostępem osób nieuprawnionych,
zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,
informowania Przedsiębiorstwa o posiadaniu własnych ujęć wody oraz udostępnienia dostępu do tych ujęć i instalacji z nich zasilanych, a także połączonych z siecią własnych instalacji, jeżeli zachodzą uzasadnione przesłanki, że instalacje Odbiorcy mogą negatywnie oddziaływać na poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo,
wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach i na warunkach określonych w warunkach przyłączenia do sieci i umowie,
udostępniania Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy.
§ 7.W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu świadczonych usług,
Przedsiębiorstwo ma prawo przeprowadzania bieżącej kontroli ilości i jakości
odprowadzanych ścieków bytowych i ścieków przemysłowych, kontroli
przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków
przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz wywiązywania się
Odbiorcy z obowiązków określonych w § 6 niniejszego regulaminu.
§ 8. 1.Jeżeli w trakcie eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego,
będącego w posiadaniu Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia
poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo lub strat dla Przedsiębiorstwa,
Odbiorca jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożenia.
2.W przypadku, gdy Odbiorca nie usunie zagrożenia pomimo wezwania ze strony
Przedsiębiorstwa, ma ono prawo dokonać zastępczej naprawy, bez zlecenia na
koszt Odbiorcy.
§.9.Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania
Przedsiębiorstwa o wszelkich:
stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,
zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci,
o każdej zmianie liczby osób korzystających z wody oraz stanu posiadania objętego normami zużycia wody- w przypadku rozliczeń w oparciu o przeciętne normy zużycia wody,
o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.
Rozdział III
Szczegółowe warunki i tryb zawierania Umów z Odbiorcami usług
Postanowienia ogólne
§ 10. 1.Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania
ścieków wyłącznie na podstawie pisemnej Umowy zawartej z Odbiorcą.
2.Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6
ust. 3 ustawy oraz szczegółowe obowiązki stron i miejsce wykonywania
usług dostawy wody, odbioru ścieków.
§ 11.1.Umowy są zawierane na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2.Strony zawierają umowę na czas określony:
1)gdy na czas określony ustanowiony został tytuł prawny do nieruchomości
stanowiącej miejsce wykonywania usług dostawy wody, odbioru ścieków,
2) na wniosek Odbiorcy.
§ 12.1.Zmiana warunków umowy następuje w drodze aneksu do umowy sporządzonego
w formie pisemnej.
2.Nie wymaga zmiany umowy: zmiana taryfy, zmiana adresu do korespondencji,
wymiana wodomierza zainstalowanego na przyłączu.
Zasady zawierania umów
§ 13.1.Umowa jest zawierana na pisemny wniosek osoby, posiadającej tytuł prawny do
nieruchomości, która jest legalnie i prawidłowo technicznie przyłączona do sieci,
znajdującej się w posiadaniu Przedsiębiorstwa.
2.Wraz z wnioskiem o zawarcie umowy osoba, o której mowa w ust. 1 obowiązana
jest przedstawić dokument stwierdzający jej tytuł prawny do nieruchomości.
3.Umowa może być zawarta z osobą, która korzysta z nieruchomości o
nieuregulowanym stanie prawnym po uprawdopodobnieniu przez nią
faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości
§14.1. Na pisemny wniosek zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków
wielolokalowych, legalnie i prawidłowo technicznie podłączonych do sieci
znajdującej się w posiadaniu Przedsiębiorstwa, zawierana jest umowa z osobami
korzystającymi z lokali znajdujących się w budynku wielolokalowym.
2.Wniosek o którym mowa w ust. 1, pod rygorem pozostawienia przez
Przedsiębiorstwo bez rozpatrzenia, zawierać musi w załączeniu:
1)oświadczenie zarządcy/właściciela o opomiarowaniu wszystkich punktów
czerpalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz
aktualnymi normami technicznymi Polskiego Komitetu Normalizacji,
2)dane dotyczące opomiarowania punktów czerpalnych: numer wodomierza,
jego średnica, producent, data legalizacji oraz numer lokalu który
opomiarowuje,
3)wniosek zarządcy/właściciela budynku o zawarcie umowy o dostawę wody
i odprowadzanie ścieków z budynku, rozliczającą różnice wskazań między
wodomierzem głównym, a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy
punktach czerpalnych, na które będą zawarte umowy z osobami korzystającymi
z lokali,
4)wnioski osób korzystających z lokali o zawarcie umów, potwierdzone
własnoręcznym podpisem, zawierające w szczególności: imię i nazwisko
(imiona i nazwiska- w przypadku małżonków), adres zamieszkania, nr pesel,
lokal którego wniosek dotyczy, rodzaj tytułu prawnego do lokalu,
5) zasady wstrzymania dostaw wody do lokali oraz poza lokalami bez zakłócania
dostaw wody do pozostałych lokali opracowane przez zarządcę/właściciela
budynku, wraz z potwierdzeniem ich akceptacji czytelnymi podpisami osób
korzystających z lokali,
6)schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za
wodomierzem głównym, wraz z określeniem lokalizacji wszystkich punktów
czerpalnych..
3. Po wpłynięciu kompletnego wniosku Przedsiębiorstwo w terminie uzgodnionym z
zarządcą/właścicielem budynku wielolokalowego dokonuje przeglądu technicznego
instalacji wewnętrznej, celem potwierdzenia zgodności informacji zawartych we
wniosku, o których mowa w ust. 2 ze stanem faktycznym i stwierdzenia spełnienia
wymogów określonych w art. 6 ust. 6 ustawy.
4.Umowy, o których mowa w ust. 1 zawierane są po stwierdzeniu, iż spełnione są
wszystkie wymogi określone w art. 6 ust. 6 ustawy.
§ 15.Przedsiębiorstwo sporządza projekt umowy, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od
daty złożenia kompletnego wniosku o zawarcie umowy, a w przypadkach
określonych w § 14 niniejszego regulaminu - w terminie nie dłuższym niż 21 od
dnia przeglądu technicznego potwierdzającego spełnienie wymogów, o których
mowa w art. 6 ust. 6 ustawy.
Zasady rozwiązywania umów
§ 16.1.Umowa może być rozwiązana w drodze porozumienia stron lub przez stronę
umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w umowie.
2.Rozwiązanie umowy w trybie porozumienia stron dokonywane jest w formie
pisemnej.
3.Rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem, następuje poprzez złożenie przez
stronę pisemnego oświadczenia.
4.Wypowiedzenie umowy przez Przedsiębiorstwo winno wskazywać przyczynę
wypowiedzenia
§ 17.1. Umowa wygasa w przypadku:
1)śmierci Odbiorcy usług będącego osobą fizyczną,
2)zakończenia postępowania upadłościowego w celu likwidacji lub
likwidacyjnego, strony będącej przedsiębiorcą,
3)zawarcia umowy z następcą, wskutek utraty przez Odbiorcę tytułu prawnego
do nieruchomości,
4)utraty przez Przedsiębiorstwo zezwolenia na prowadzenie działalności, a
także zmiany podmiotu administrującego siecią, do której przyłączony jest
Odbiorca,
5)w przypadku odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza
kanalizacyjnego, w sytuacjach określonych w art. 8 ust. 1 ustawy, w szczególności
z powodu braku uiszczania opłat przez zarządcę / właściciela budynku /
Ustanie przyczyn wygaśnięcia umowy ( np. spłata zadłużenia ) nie rodzi obowiązku
zawierania nowej umowy.
2. W przypadku odcięcia dostaw wody Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt
poboru wody oraz informuje Odbiorcę, któremu odcięto wodę o sposobie korzystania
z tego punktu
.
Rozdział IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat
§ 18.Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe
odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami, w
oparciu o ceny i stawki opłat określone w obowiązujących taryfach.
§ 19.1.Podstawą obciążenia Odbiorcy należnościami za usługi świadczone przez
Przedsiębiorstwo jest faktura.
2.Odbiorca otrzymuje fakturę nie później niż 14 od daty dokonania odczytu lub
końca okresu obrachunkowego.
3.Odbiorca dokonuje zapłaty w formie, miejscu i terminie wskazanych na
fakturze, przy czym termin nie może być krótszy niż 14 dni od daty doręczenia.
4.W przypadku opóźnienia w zapłacie faktury Przedsiębiorstwo ma prawo do
naliczenia odsetek ustawowych.
5.W przypadku stwierdzenia nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych
należności lub na żądanie Odbiorcy, zwraca się ją w terminie 14 dni od daty
złożenia wniosku w tej sprawie.
§ 20.W razie niesprawności wodomierza głównego, lokalowego lub urządzenia
pomiarowego nie przekraczającej 6 m-cy, ilość pobranej wody ustala się na
podstawie zużycia wody równego średniemu zużyciu w ostatnim okresie, a w
przypadkach gdy pobór jest nieregularny- w okresie analogicznym lat ubiegłych.
W razie niesprawności wodomierza trwającej ponad 6 miesiące ilość pobranej
wody ustala się w oparciu o normy zużycia wody zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy.
§ 21.1.Jeżeli Odbiorca, pobiera wodę z ujęcia własnego i wprowadza ścieki do
urządzeń Przedsiębiorstwa, w razie braku urządzeń pomiarowych, ilość
odprowadzanych ścieków jest ustalana w oparciu o przeciętne normy zużytej wody
2.W przypadku poboru wody jednocześnie: z ujęcia własnego oraz urządzeń
Przedsiębiorstwa i wprowadzania ścieków do urządzeń Przedsiębiorstwa, ilość
pobranej wody dla potrzeb ustalenia ilości odprowadzonych ścieków sumuje się.
Rozdział V
Warunki przyłączenia do sieci
§ 22.1.Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może
występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości,
która ma być przyłączona do sieci. W uzasadnionych przypadkach
Przedsiębiorstwo może wydać warunki przyłączenia osobie, która korzysta z
nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
2.Osoba ubiegająca się o przyłączenie jej nieruchomości do sieci składa
Przedsiębiorstwu wniosek o wydanie warunków przyłączenia, który powinien
zawierać co najmniej:
1)imię i nazwisko (lub nazwę wnioskodawcy),
2)adres do korespondencji w przypadku osób prawnych odpis z właściwego
rejestru wskazujący na sposób reprezentacji podmiotu,
3)określenie rodzaju instalacji i urządzeń służących do odbioru usług,
4)określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz
charakterystyka zużycia wody,
5)wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju, a w
przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości
odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do
zastosowania urządzeń podczyszczających,
6)opis nieruchomości,
7)wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody i dostarczania
ścieków.
3.Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie
nieruchomości do sieci winna załączyć:
1)dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
2)aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości,
względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych
obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
§ 23.1.Jeżeli istnieje możliwość przyłączenia nieruchomości do sieci Przedsiębiorstwo
wydaje warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie
dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
2.Warunki przyłączenia są ważne maksymalnie do dwóch lat od dnia ich wydania.
3.Warunki przyłączenia określają:
1)miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z
instalacjami Odbiorcy,
2)parametry techniczne i jakość materiałów,
3)maksymalną ilość dostarczanej do nieruchomości wody,
4)miejsca zainstalowania wodomierza głównego oraz miejsca zainstalowania
urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków,
5)dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,
6)termin ważności warunków przyłączenia.
§ 24.W razie braku możliwości przyłączenia nieruchomości do sieci Przedsiębiorstwo w
terminie nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania wniosku o wydanie warunków
przyłączenia informuje o tym osobę ubiegającą się o przyłączenie, wskazując
powody uniemożliwiające podłączenie.
§ 25.1.Warunkiem przystąpienia do prac zmierzających do przyłączenia nieruchomości
do sieci jest:
1)pisemne uzgodnienie z Przedsiębiorstwem dokumentacji technicznej,
2)zawarcie umowy o włączenie do sieci,
3)uzgodnienie warunków i sposobów dokonywania przez Przedsiębiorstwo
kontroli robót.
2.Celem uzyskania uzgodnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), osoba ubiegająca
się o przyłączenie nieruchomości do sieci przedkłada Przedsiębiorstwu
odpowiednie dokumenty i informacje. Przedsiębiorstwo wydaje pisemne
uzgodnienie lub odmowę uzgodnienia z uzasadnieniem w terminie nie
dłuższym niż 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentu i informacji.
3.Umowa, o której mowa w ust. 1 pkt 2 określa zasady włączenia przez
Przedsiębiorstwo przyłącza lub urządzenia wybudowanego przez osobę
ubiegającą się o przyłączenie do sieci, a także nadzór Przedsiębiorstwa nad włączeniem.
Rozdział VI
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 26.1.Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku
wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków
technicznych uniemożliwiających realizację usługi.
2.Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze
zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź zostało wykonane
niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
3.Poziom dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych
latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń
wodociągowych i kanalizacyjnych Przedsiębiorstw, opracowane na podstawie
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
§ 27.1.W przypadku uzyskania od Przedsiębiorstwa przez osobę ubiegającą się o
podłączenie do sieci informacji o braku możliwości przyłączenia nieruchomości
do sieci, osoba ta może wystąpić z wnioskiem o wydanie warunków przyłączenia
poprzez wybudowanie przez nią przyłącza wraz z niezbędnym odcinkiem sieci
lub innymi urządzeniami wodociągowymi i kanalizacyjnymi.
2.Warunki przyłączenia w sytuacji, o której mowa w ust. 1 Przedsiębiorstwo
wydaje po przedstawieniu przez osobę ubiegającą się o podłączenie się do sieci
umowy zawartej z właścicielem urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
określającej zasady odpłatnego przekazania wybudowanej sieci lub urządzenia
na stan właściciela urządzeń.
3.W przypadku budowy sieci i urządzeń przyłączanych do sieci posiadanych przez
Przedsiębiorstwo, ma ono prawo do kontroli wszelkich prac budowlanych.
Rozdział VII
Sposób dokonywania odbioru przez Przedsiębiorstwo wykonanego przyłącza
§ 28.1.W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, Przedsiębiorstwo dokonuje
sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi warunkami przyłączenia,
uzgodnioną dokumentacją oraz obowiązującymi przepisami i normami.
2.Odbiory częściowe, próby techniczne i odbiór końcowy przeprowadzane są przy
udziale stron lub ich upoważnionych przedstawicieli.
3.Odbiór częściowy jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie
odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikowe) należy
zgłaszać przed zasypaniem.
4.Przed zasypaniem należy wykonać operat geodezyjny w co najmniej dwóch egzemplarzach: dla Przedsiębiorstwa i dla urzędu właściwego dla spraw związanych z aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.
§ 29.1.Termin odbioru końcowego osoba ubiegająca się o przyłączenie uzgadnia z
Przedsiębiorstwem, zgłaszając gotowość do odbioru z co najmniej 7- dniowym
wyprzedzeniem.
2.Zgłoszenie do odbioru winno zawierać w załączeniu, w szczególności:
1)protokoły: prób szczelności, odbiorów częściowych i dezynfekcji,
2)zarejestrowany powykonawczy operat geodezyjny,
3)powykonawczą dokumentację techniczną.
3.Z odbioru końcowego strony sporządzają protokół odbioru końcowego.
§ 30.Jeżeli warunki przyłączenia obejmowały również wybudowanie przez osobę ubiegającą się o przyłączenie odcinka sieci lub innego urządzenia wodociągowego i kanalizacyjnego, to warunkiem przystąpienia do odbioru przyłącza jest wcześniejszy odbiór tych urządzeń, w trybie analogicznym do odbioru przyłącza.
Rozdział VIII
Sposób postępowania w przypadku nie dotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 31.O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz
przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować
Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 2 dni przed planowanym
terminem.
§ 32.1.W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo
powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o
jego lokalizacji i warunkach korzystania.
2. Za wodę pobraną z zastępczych punktów poboru wody pobierane są opłaty na
podstawie cen i stawek opłat określonych w obowiązującej taryfie.
§ 33.Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne
w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 Ustawy.
Rozdział IX
Standardy obsługi Odbiorców usług
Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 34.Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi, a
szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 35.Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z
własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede
wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w taryfie.
§ 36.W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Inspekcji Sanitarnej
obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje upust na zasadach
określonych w Umowie.
§ 37.1.W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w
dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie
14 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od
dnia w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.
2.Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1
przypadkach nie wykonania, lub nienależytego wykonania usługi.
3.Reklamacja winna być zgłoszona na piśmie.
4.Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w
terminie 14 dni od dnia jej wniesienia. W sprawach szczególnie
skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu, nie dłużej niż do 30 dni.
5.W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części,
odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie
Rozdział X
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 38.1.Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na postawie
umowy zawartej z gminą, Przedsiębiorstwem i jednostką straży pożarnej.
2.Pobór wody na cele przeciwpożarowe dokonywany jest w miejscach
uzgodnionych z Przedsiębiorstwem, a przede wszystkim z hydrantów
przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.
3.Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w
posiadaniu Przedsiębiorstwa są jednostki straży pożarnej będące stroną umowy, o
której mowa w ust. 1.
§ 39.Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w
posiadaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do:
a)powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu, czasie poboru oraz ilości pobranej
wody niezwłocznie po zakończeniu akcji gaśniczej lub ćwiczeń, nie później
jednak niż w ciągu 3 dni od jej ich zakończenia,
b)naprawienia uszkodzonych urządzeń i zabezpieczeń.
§ 40.Przedsiębiorstwo za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe obciąża gminę, na
zasadach określonych w umowie.
Rozdział XI
Przepisy końcowe
§ 41.W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w
szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. Nr 72, poz. 747 z p. zm.) wraz z
przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
§ 42.Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udostępnienia
na żądanie Odbiorcy niniejszego regulaminu .
§ 43 .Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
10
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | 17-03-2006 11:40 | |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 17-03-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 17-03-2006 11:40 |