Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kozielice
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XXI/224/13 Rady Gminy w Kozielicach z dnia 12 września 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.


UCHWAŁA NRXXI/224/13

RADY GMINY W KOZIELICACH

z dnia 12 września 2013 r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594) oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536, z 2011 r. Nr 112 poz. 654, Nr 149 poz. 887, Nr 205 poz. 1211, Nr 208 poz. 1241, Nr 209 poz. 1244, Nr 232. poz. 1378) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1 Uchwała określa szczegółowy sposób konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

§ 2 Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010,Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.);

  2. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Kozielice;

  3. Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kozielice;

  4. radzie - należy przez to rozumieć radę działalności pożytku publicznego;

  5. organizacjach pozarządowych i podmiotach - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

  6. konsultacjach - należy przez to rozumieć konsultacje z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

§ 3 1. Konsultacje z radą lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami przeprowadza się
w przypadku skierowania pod obrady Rady Gminy w Kozielicach projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji pozarządowych i podmiotów.

2. Podmiotami uprawnionymi do udziału w konsultacjach są: rada, w przypadku jej utworzenia na podstawie przepisów ustawy, lub organizacje pozarządowe i podmioty, których terytorialny zakres działania obejmuje obszar Gminy, a sfera działalności statutowej dotyczy dziedziny konsultowanego projektu aktu prawa miejscowego.

§ 4 Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady:

  1. pomocniczości;

  2. partnerstwa;

  3. suwerenności;

  4. efektywności;

  5. uczciwej konkurencji;

  6. jawności.

§ 5 1. Konsultacje przeprowadza się w celu uzyskania opinii organizacji pozarządowych
i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w sprawie poddanej konsultacjom.

2. Opinia o której mowa w ust.1 nie jest dla Wójta wiążąca..

3. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na ilość uczestniczących w nich.

4. Działania obejmujące przedmiot konsultacji można będzie podjąć również w sytuacji, gdy nie będzie w nich uczestniczyła żadna organizacja pozarządowa i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

5. Wydatki związane z przeprowadzeniem konsultacji pokrywane są z budżetu Gminy.

§ 6 W przypadku powołania rady, projekty aktów prawa miejscowego, o których mowa w § 3 ust. 1, podlegają konsultacjom wyłącznie z radą, chyba, że Wójt podejmie decyzję, iż uzasadnionym jest, ze względu na materię regulowaną aktem podlegającym konsultacjom, przeprowadzenie konsultacji z szerszym gronem organizacji pozarządowych i podmiotów.

§ 7 W przypadku niepowołania rady, konsultacje z organizacjami pozarządowymi i podmiotami mogą być przeprowadzone z wykorzystaniem jednej z niżej podanych form:

  1. zorganizowanie otwartego spotkania z mieszkańcami.

  2. zamieszczenie informacji o podejmowanych konsultacjach wraz z projektem aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom na stronie internetowej Gminy i w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy;

  3. zamieszczenie informacji o podejmowanych konsultacjach w lokalnych mediach.

§ 8 1. Konsultacje przygotowuje i przeprowadza Wójt.

2. Wyboru formy konsultacji dokonuje Wójt.

§ 9 1.Komórką organizacyjną Gminy odpowiedzialną za przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji jest Wiejski Dom Kultury w Kozielicach.

2. Pozostałe komórki organizacyjne Gminy, merytorycznie odpowiedzialne za przygotowywanie projektu aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom, winny ściśle współpracować z Wiejskim Domem Kultury, o którym mowa w ust. 1, w zakresie dotyczącym zarówno przygotowywania jak i przeprowadzania konsultacji.

§ 10 1. W przypadku przeprowadzania konsultacji z organizacjami pozarządowymi
i podmiotami, Wójt każdorazowo ustala kalendarz czynności konsultacyjnych.

  1. Kalendarz czynności konsultacyjnych, o którym mowa w ust. 1 zawiera m.in.:

  1. przedmiot konsultacji;

  2. datę rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;

  3. formę przeprowadzenia konsultacji;

  4. wskazanie metody wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty;

  5. termin i zasady na jakich zostanie sporządzony protokół przeprowadzonych konsultacji;

  6. termin i miejsce podania do publicznej wiadomości wyników konsultacji.

  1. Zamieszczenie przez Wójta kalendarza, o którym mowa w ust. 2, odpowiednio na stronie internetowej Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy, a także w lokalnych mediach, stanowi zamieszczenie informacji o podejmowanych konsultacjach, o których mowa w § 7 pkt 2 i 3.

§ 11 1. W przypadku przeprowadzania konsultacji z radą, Wójt winien podjąć następujące działania:

  1. przekazać radzie drogą pocztową informację o podejmowanych konsultacjach wraz
    z projektem aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom;

  2. wyznaczyć termin wyrażenia przez radę opinii, który maksymalnie może wynieść 14 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w pkt 1;

  1. Nie przedstawienie przez radę opinii w terminie, o którym mowa w ust. 1 pkt. 2, oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

  2. Wyniki konsultacji, o których mowa w ust. 1, podaje się do publicznej wiadomości w formie komunikatów wywieszanych na tablicy ogłoszeń i w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy oraz podawanych na stronie internetowej Gminy.

  3. Podanie wyników, o których mowa w ust. 3, musi nastąpić najpóźniej w terminie 7 dni po zakończeniu konsultacji.

§ 12 W przypadku przeprowadzania konsultacji w formie, o której mowa w § 7 pkt 1, Wójt winien podjąć m.in. następujące działania:

  1. zawiadomić o otwartym spotkaniu z mieszkańcami oraz przesłać projekt aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom organizacjom pozarządowym i podmiotom w drodze przesyłki lub pocztą elektroniczną; zawiadomienie to musi nastąpić najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem tego spotkania;

  2. sporządzić z otwartego spotkania, o którym mowa w pkt 1, protokół oraz listę obecności z podpisami osób uczestniczących w otwartym spotkaniu, która stanowić będzie załącznik do protokołu przeprowadzonych konsultacji.

§ 13 W przypadku przeprowadzania konsultacji w formie, o której mowa w § 7 pkt 2, Wójt winien podjąć m.in. następujące działania:

  1. zamieścić informację o podejmowanych konsultacjach wraz z projektem aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom na stronie internetowej Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy; termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe
    i podmioty nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia tej informacji;

  2. sporządzić, po otrzymaniu opinii, o których mowa w pkt 1, zbiorcze zestawienie tych opinii, które następnie stanowić będzie załącznik do protokołu przeprowadzonych konsultacji.

§ 14 W przypadku przeprowadzania konsultacji w formie, o której mowa w § 7 pkt 3, Wójt winien podjąć m.in. następujące działania:

  1. zamieścić informację o podejmowanych konsultacjach wraz z podaniem dostępu do treści projektu aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacjom w wybranych lokalnych publikatorach; termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe i inne podmioty nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji;

  2. sporządzić, po otrzymaniu opinii, o których mowa w pkt 1, zbiorcze zestawienie tych opinii, które następnie stanowić będzie załącznik do protokołu przeprowadzonych konsultacji.

§ 15 W sprawach nieuregulowanych uchwałą mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594) oraz przepisy prawa powszechnie obowiązujące w tym zakresie.

§ 16 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 17 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Andrzej Chodanowski 30-09-2013 08:54
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Andrzej Chodanowski 30-09-2013
Ostatnia aktualizacja: - 30-09-2013 08:54