Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kozielice
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XLII/332/22 Rady Gminy Kozielice z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kozielice na rok 2023.

UCHWAŁA NR XLII/332/22
RADY GMINY KOZIELICE
z dnia 15 grudnia 2022 r.
    w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kozielice na rok 2023

  

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie   gminnym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.), oraz art.111 pkt. 1 ustawy z 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego kraju ( Dz. U. z 2022 poz. 583), uchwala się, co nastepuje:


§ 1. Ustala się planowane dochody budżetu (Załącznik Nr 1) 
                                                                                 w  kwocie           -26 603 827,00 zł
    z tego:
    1)  dochody bieżące                                                                        - 11 170 468,00 zł
    2) dochody majątkowe                                                                   - 15 433 359,57 zł

§ 2. Ustala się planowane wydatki budżetu  (Załącznik Nr 2)
                                                                                   w kwocie     - 31 304 975,31 zł
    z tego:
    1) wydatki bieżące                                                                          - 12 957 609,66 zł            
     2) wydatki majątkowe                                                                   - 18 347 365,65 zł
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w kwocie                  -      4 701 147,74 zł
    który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi  z nadwyżki 
    budżetu z lat poprzednich 

    § 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu ( Załącznik Nr 3)
    w kwotach:
    1) przychody budżetu                                                                         -5 361 147,74 zł
    2) rozchody budżetu                                                                              -  660.000,00 zł

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:                                                    - 64 000,00 zł                                 
    1) ogólną bieżącą w kwocie    -    32 000,00 zŁ
    2) celowe bieżące w kwocie   -    32 000,00 zł
z  tego: na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego
 32 000,00 zł
    
§ 6.  Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją:
  zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu    
  terytorialnego odrębnymi ustawami, ( Załącznik Nr 4 )
  w kwocie                                                                                                    - 637 456,00 zł

§ 7. 1.Ustala się dochody  z wpływów z tytułu  opłat za  
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych ( Załącznik Nr 5) 
 w kwocie                                                                                                  - 35 000,00 zł
 2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym                            
 programie   profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  
w kwocie                                                                                                   -30 000,00 zł
     3. Ustala się wydatki  na realizację zadań określonych w gminnym programie   
  przeciwdziałania narkomanii  w kwocie                                                    - 5 000,00 zł

   § 8 1. Ustala się dochody  i wydatki realizowane na podstawie  ustawy                   
   Prawo ochrony środowiska ( Załącznik Nr 6)   w kwocie                      - 4 000,00 zł                                                                          
             
   § 9  Ustala się wydatki jednostek pomocniczych w   ramach                                        
   funduszu sołeckiego  ( Załącznik Nr 7)                                                                               
  w  kwocie                                                                                                 -285 514,04 zł

    § 10. Ustala się  dotacje:
    1) dla jednostek sektora finansów publicznych: 
    a) podmiotowe  (Załącznik Nr  9)   w kwocie                                   - 1 038 279,00 zł                                                                                                
    b) celowe na zadania własne ( Załącznik Nr 8)  w kwocie                      - 2 000,00 zł                                                                                   
    2) dla jednostek spoza sektora finansów publicznych:                             
    a) celowe ( Załącznik Nr 10) w kwocie                                                   - 60 000,00 zł

    § 11. Ustala się dochody i wydatki realizowane na podstawie 
    ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach                                                     
    (Załącznik Nr 11) w kwotach:
     1.  dochody                                                                                       - 589 549,00 zł
     2.  wydatki                                                                                        - 666 163,00 zł

    § 12.  Ustala się dochody i  wydatki na realizację zadań finansowanych środkami    
    przekazanymi przez Rządowy Fundusz Polski ład-Program Inwestycji Strategicznych  
    (Załącznik Nr 12 )w wysokościach:  
    1. dochody                                                                                        - 15 428 359,57 zł
    2. wydatki                                                                                         - 16 687 359,57 zł                                                                                        
§ 13. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i  pożyczek oraz   
emitowanych papierów wartościowych na  pokrycie występującego w ciągu roku   
przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego                                      
    do kwoty                                                                                                     -500.000,00 zł

    § 14. Upoważnia się Zarząd do zaciagania kredytów i pożyczek oraz 
    emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 13 do wysokości kwot w  
    nich określonych.

   § 15. Upoważnia się Wójta do:
   1. dokonywania zmian w planie wydatków:
   a. na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
   b. majątkowych, 
   z wyłączeniem wydatków między działami.
   2. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków zadań związanych z pomocą    
   obywatelom Ukrainy w związki z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa  
   stosownie do art.111 pkt.1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r o pomocy obywatelom  
   Ukrainy.
   3. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w  
   latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z   
   których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
   4. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania   
   zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach   
   następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z których   
   wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

  § 16. Uchwała wchodzi w zycie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu w   
  Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Informatyk gminy Kozielice 28-12-2022 11:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Informatyk gminy Kozielice 15-12-2022
Ostatnia aktualizacja: - 28-12-2022 11:50